Rakkoc.Com Recep Akkoç / Rakkocun Yazıtları

1Eyl/170

Skype’a Gerçek Zamanlı Kod Yazma Özelliği Geldi


Microsoft’dan geliştiricileri sevindirecek bir haber geldi. Skype içerisine yeni nesil bir kod editörü eklendi. Fakat işin odak noktası burası değil. Bu editörün en büyük özelliği, yapmış olduğunuz konuşmada, katılımcıların hep birlikte, tek bir editör üzerinde kod yazmalarına olanak sağlayabilmesi.

Cloud ide eklentisi gibi kendi tarafımda yorumladığım bu editor şimdilik C, C++, C#, Java, JavaScript, Ruby ve Python desteklemekte. Yazılımcıların ortak kod üzerinde çalışmasını hızlandıracak bu özellik şimdilik skype'in masaüstü versiyonununda bulunmamakta. Özelliği kullanmak istiyorsanız Google Chrome ve ya Edge üzerinden SkypeWeb den ulaşabilirsiniz.

https://www.skype.com/en/interviews/

Bu yazıyı yazarken aklıma blogumu ilk yazmaya başladığım yıllardaki skype Skype ‘ın Getireceği Eşzamanlı Tercüman Özelliğini Denendi! ? yazısı geldi.

 

24Ağu/170

Google Ne demek

Herkes farklı bir şey söylemekte olduğunu duydum hatta google farkli dillerde anlamlara sahip diye söylentiler duydum ama en basit hali ile go-ogle, yani git bak veya git bakın, aran kelimelerinin birleşimidir. Sayı vs gibi söyleyenler sadece benzediği için bir düşünceye kapılıyorlar ama işin doğrusu google'ın kendi çevirisi bunu bu şekilde de göstermekte.

Şimdi bu gereksiz sayılabilecek genel kültür bilgisine nasıl ulaştım. Bundan yaklaşık 6 yıl önce 2011 de GitBak.com diye bir alışveriş sitesi yapmıştık ürün karşılaştırma ve entegrasyonu olan sitelerden satın al işlemi. Google bu siteyi indexlemiyor hatta yasaklı olarak gösteriyordu. Bir sekilde kendisine ulaştığımızda da domain'in kendi isminin türkçesi olduğu için ana sayfa da ürün arama ekranı google sadeliğinde olduğu için ayni işlemi yapan bir yerel rakip gözü ile baktıklarını ve bu yüzden incelemeye aldıklarını belirtmişlerdi. Arama motoru olmadığımıza ve ileride de olmayacağımıza dair bir tahütte bulunarak bizi indexlemesini sağlamıştık ama bu süreçte yatırımcımız projeden vaz geçmiş sistemi kapatmak zorunda kalmıştık.

Gençlik günlerim aklıma geldi 🙂

19Şub/170

Birden çok metin dosyasını tek dosyada toplama

Merhabalar yazacağım şey aslında başlıktan daha kısa.
Txt:
copy *.txt newfile.txt
Csv:
copy *.csv newfile.csv
kod bu 🙂 evet gülünç kısa ama cidden çok işe yarıyor. Şuan önümde 30 tane txt dosyası var ve içlerinde toplam 400bin adet kadar satır bulunuyor (csv formatında data) bunları birşeltirip mükerrerlik kontrolu yapmam gerekti bu dosyaları nasıl birleştireceğimi ararken buldum ve çok işime yaradı. İnşallah sizinda işinize yarar.

iyi geceler. Stabil kodlar.

8Oca/170

Kızımın Instagram Hesabi

Merhaba Arkadaşlar daha önce de yoromarket.com un açılışı ile ilgili bir yazı yazmıştım. Burasını iyice reklam blogu gibi hissettim doğrusu. Ama bu kızım ile ilgili bir durum. Kızım büyüdü Koca kız oldu kendi instagram hesabi whatsapp hesabi telefonu vs oldu. Şimdilik sadece sesli mesaj olarak ebele hübele atsada çok eğlenceli oluyor annesi ve benim için. Instagram hesabini paylaşayım takip etmek isteyen olursa dedim; instagram/ElifEsraAkkoc siz değerli takipcilerimi beklerim.

Kategori: Anılarım Yorum yok
3Oca/170

YoroMarket Açıldı

Merhaba Arkadaşlar,

Yeni yılın ilk günlerinden merhabalar. Şirketimizin Kart, Kart Printer, Ribon gibi ürünlerin satışı için yeni bir site hazırladık. Bu blog'um ile paylaşayım istedim. Yoroca Market sayfası için : http://www.yoromarket.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

iyi çalışmalar.

 

Toplam 4 sayfa mevcuttur; 1. sayfayi okuyorsunuz...1234